Hey, I'm Jeom-sun Choi!

Member since 02/26/2014
세간집 한옥이라 하기에는 그 규모가 남다른 창실고택. 100년 전 창녕에서 만석꾼인 심씨네 집으로 시집온 이가 집 옆에 위치한 정자에서부터 비단을 깔고 그것을 밟으며 고택 안으로 들어왔다고 하니 집이 넓은 것도 어쩌면 당연하게 느껴진다. 창녕에서 시집을 온 여식에 의해 이 집에는 ‘창실댁’이란 이름이 붙었고, 지금에 와서는 창실고택이라 부르고 있다. 이 집은 안채와 사랑채가 나란히 배치되어 있고, 그 사이에 책방과 고방을 연결해 전체적으로 ‘ㅁ’자 구조를 띠고 있다. 안채 우측의 방앗간 건물은 초가 형식으로 복원해놓은 공간이다. 건축 양식이나 고택의 생활 모습 등은 경북 북부 지방의 전형적인 양반가의 삶을 반영하고 있어 그 사료적 가치를 높게 평가받고 있는 한옥이다.
Log In
N Login with Naver

K Login with Kakao

F Log in with Facebook

Or log in with email
Forget password?
Don’t you have an account?
Sign up
N Signup with Naver

Signup with Kakao

Sign up with Facebook
Or sign up with email
Are you already a member?
RESET PASSWORD
Enter your e-mail address used as you account. You will get a link to reset your password in you email. By clicking the link, you could reset your password.
Are you already a member?
Wehome, Welcome Home

Please check your email from wehome to verify your email address.

You can login after your email verification.

Please contact us at help@wehome.me for any help.