Hey, I'm MyoNam Kim!

Member since 01/11/2015
채원당

섬진강 기차마을 옆에 자리한 평화로운 한옥
전라남도 곡성군에 우리나라에서 가장 아름다운 기찻길 중 한 곳이 있다. 옛 곡성역에서 기장역까지 섬진강 물길을 따라 10Km 구간을 운행하는 기찻길이다. 비록 짧은 구간이지만 증기를 내뿜는 기차를 타고 섬진강 풍경을 감상하며 색다른 경험을 할 수 있어서 많은 사람들이 찾는다. 이 기차가 있는 마을을 섬진강기차마을이라 부르는데, 예쁜 산책로도 갖춰져 있고, 510m 구간의 철길을 따라 자전거를 타는 철로자전거도 즐길 수 있다. 또한, 철도와 섬진강 등이 진풍경을 이루는 자전거 하이킹 코스도 있어 꽃과 나무들이 철마다 다른 풍경을 그려내는 아름다운 길을 만끽할 수 있다. 이렇듯 즐길 거리가 가득한 섬진강기차마을 길 건너편에 채원당 한옥게스트하우스가 있다. 섬진강을 바로 곁에 두고 있고, 주변에 산과 들이 넓게 펼쳐져 있어 평화롭고 아늑한 곳이다.

Host's listings (Map view)

Log In
N Login with Naver

K Login with Kakao

F Log in with Facebook

Or log in with email
Forget password?
Don’t you have an account?
Sign up
N Signup with Naver

Signup with Kakao

Sign up with Facebook
Or sign up with email
Are you already a member?
RESET PASSWORD
Enter your e-mail address used as you account. You will get a link to reset your password in you email. By clicking the link, you could reset your password.
Are you already a member?
Wehome, Welcome Home

Please check your email from wehome to verify your email address.

You can login after your email verification.

Please contact us at help@wehome.me for any help.