Hey, I'm Won-Bak LEE!

Member since 06/07/2013
마을에 있는 고택 중 이원박고택은 영감댁이라고 하면 누구나 다 아는 집이다. 돌담을 따라 안으로 들어서면 반가 고택이라 하기에는 다소 아담한 한옥이 바로 보인다. 고택은 안정적인 ‘ㅁ’자 구조를 띠며 한가운데 대문이 나 있다. 대문과 마루 등 집을 이루는 오랜 나무 빛깔이 곱다. 특히 사람의 발이나 손을 많이 탄 마루는 고동색을 지나 회백색 빛깔을 내뿜고 있어 고풍스러운 느낌이 물씬 풍긴다.
팔작지붕이 얹혀진 집 안으로 들어서면 대청이 훤히 보이는데, 특별한 가구나 장식이 없이 깔끔하다. 방 내부도 마루나 집터처럼 깨끗하고, 꾸밈없는 모습으로 손님을 맞이한다. 창호지를 바른 벽과 벽장, 한옥 전통 창과 함께 눈에 들어오는 것은 요즘은 보기 드문 옛날식 작은 텔레비전이다. 반상기 위에 놓여 있는 작은 모니터 크기의 TV가 이 집의 아담한 분위기와 잘 어울린다.
Log In
N Login with Naver

K Login with Kakao

F Log in with Facebook

Or log in with email
Forget password?
Don’t you have an account?
Sign up
N Signup with Naver

Signup with Kakao

Sign up with Facebook
Or sign up with email
Are you already a member?
RESET PASSWORD
Enter your e-mail address used as you account. You will get a link to reset your password in you email. By clicking the link, you could reset your password.
Are you already a member?
Wehome, Welcome Home

Please check your email from wehome to verify your email address.

You can login after your email verification.

Please contact us at help@wehome.me for any help.